woensdag 14 augustus 2013

Oplossing: rooted smartphone of tablet ondersteunt Yelo Play - Yelo TV niet

Krijg jij ook volgende melding op je Android toestel:

Je gebruikt een rooted smartphone of tablet, en die toestellen ondersteunt Yelo Play niet.

Zo ja, dan is volgende tip misschien wel de oplossing voor jouw probleem:
  • Voer volgende stappen eenmalig uit:
  • Is je toestel effectief geroot, ga dan naar de volgende stap!
    Is je toestel niet geroot dan zal je eerst je toestel moeten rooten!
    Gebruik 'het model nummer of naam van je toestel' en de term 'root' in Google om informatie terug te vinden, over hoe je je toestel kan rooten.
  • Installeer 'Build Prop Editor' te vinden in Google Play
  • Start 'Build Prop Editor' op en klik links bovenaan op 'Build Properties'
    - Klik op 'Create backup' om het bestand /system/build.prop veilig te stellen
    - Ga nu naar 'ro.build.tags' en open deze door erop te klikken.
    - Enkel indien bij 'Property value' de tekst 'test-keys' staat, moet je deze waarde veranderen naar:
    release-keys
    - Klik op 'Save'
    - Op de 'Reboot' vraag klik je op 'No'
    - Sluit  'Build Prop Editor' af
    - Start 'Build Prop Editor' even opnieuw op en controleer of 'ro.build.tags' nu effectief de volgende waarde heeft:
    release-keys
    -  Sluit  'Build Prop Editor' af.
  • Installeer 'Voodoo OTA Rootkeeper' te vinden in Google Play 
  • Start 'Voodoo OTA Rootkeeper' op en klik op: 'Protect root'

    Voer volgende stappen uit, iedere keer als je 'Yelo Play' wil gebruiken:
  • Ga in Android naar 'Instellingen', 'Apps', selecteer 'Yelo Play' en klik op 'Nu stoppen'
    (Je kan ook gebruik maken van  'Advanced Task Killer' of 'AltTabApps' om 'Yelo Play' te stoppen)
  • Start 'Voodoo OTA Rootkeeper' en doe een 'Temp. un-root':
    Klik dus gewoon op de knop 'Temp. un-root' in 'Voodoo OTA Rootkeeper'
  • Eens dit gebeurt is start je Yelo Play op en kan je naar hartelust Live TV-KIJKEN
  • Nadien gewoon in  'Voodoo OTA Rootkeeper' op de knop 'Restore root' klikken om je root weer terug te krijgen.
ps: Ik wil er wel even op wijzen dat alles wat je doet op eigen risico is! Vooral het rooten van je toestel is niet altijd even eenvoudig, maar wel noodzakelijk indien je het 'TV-KIJKEN' van 'Yelo Play' aan de praat wil krijgen.

Het is ook mogelijk je toestel Handmatig tijdelijk te un-rooten!
Hoe dit mogelijk is lees je in volgend blogbericht:
http://blog.johanvanbogaert.be/2013/11/tijdelijk-unrooten-van-je-android.html

Zoals gemeld door Leon werkt deze tip ook voor de Ziggo TV app

Met dank aan Marc voor de nodige hulp om het probleem met test-keys na te gaan.

Veel kijkplezier
Johan

Bericht laatst geupdate op 7/12/2013: Probleem met test-keys opgelost.
Bericht laatst geupdate op 19/01/2015: Yelo TV is hernoemd naar Yelo Play

233 opmerkingen:

  1. werkt perfect op de Samsung Galaxy S3, Thanks!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij niet hoor kan nergens iets aanvinken of veranderen in die rootkiller

      Verwijderen
    2. Hallo Johnny, als je de eerste keer OTA rootkeeper opstart krijg je te zien of je toestel geroot is.
      Onder deze info staat dan een knop 'Protect Root' -> dit moet je als eerste uitvoeren.
      ps: deze rootkeeper ondersteunt zeer veel verschillende toestellen maar niet alle Android toestellen

      Verwijderen
  2. super eindelijk yelo op mijn dochterhar k3 itab

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Top! Werkt ook op S3 mini!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bovenstaande getest op geroote MD_LIFETAB_20120608.7 werkt perfect op de Ziggo App.
    Gaf zelfde melding, Yelo App lijkt btw verdacht veel op de Ziggo App ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tof om horen dat dit ook werkt voor de Ziggo App, zal het opnemen in het bericht.
      Johan

      Verwijderen
  5. Werkt op een qware tablet pc pro 3 ! thx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie oplossing voor velen, werkt echter niet op mijn MK809III android stick (tv).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hallo ik heb een nieuwe tablet van medion met android 4.2.2 maar volgens mij werkt dit niet krijg gewoon een scherm met status: system supports root protection dat is aangevinkt. Vind nergen de knop Protect root. Maar Yelo TV werkt niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Krijg je de foutmelding over een rooted smartphone?
      Het is ook mogelijk om handmatig tijdelijke te unrooten.
      Dit is wel omslachtig, maar hierdoor krijg je wel een idee of Yelo werkt of niet. Naderhand kan je dit alsnog automatiseren.

      Laat maar weten
      Johan

      Verwijderen
    3. Hallo

      Bij mijn android tizzbird n1 tv stick krijg ik ook sinds de laatste update de foutmelding, de oplossing hierboven helpt bij mij ook niet. Zijn er nog andere opties ? Alvast bedankt.

      Verwijderen
    4. Hallo, ik heb een medio lifetab E10312. Yelotv ondersteunt hem niet. Rootchecker gaf aan dat hij 'not properly rootet' was. Bij die voodoo rootkeeper kreeg ik geen knop, alleen aangevinkt wat mr. Van Loock hierboven vermeldt. Heb op het web een manier gevonden om hem te rooten. Daarna werkte rootkeeper wel en kon ik de 'temp.un-root' uitvoeren. Maar het helpt niet. Yelotv blijft beweren dat het een rootet of jailbroken machine is!
      Ik stel voor dat u een E10312 te pakken krijgt en yelo aan de praat probeert te krijgen en als het lukt: laat het ons aub weten. (Wij gierigaards, die ons in de al di laten vangen hebben voor 199€).

      Verwijderen
  8. Bij mij werkt het ook niet op verschillende toestellen B.V de MTK6577 / MT 6225 enz..
    volgens de root checker is er geen toegang (your divice is not rooted),en toch zegt Yelo tv dat de toestellen geroot zijn.
    ???????????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook mogelijk om handmatig tijdelijke te unrooten.
      Dit is wel omslachtig, maar hierdoor krijg je wel een idee of Yelo werkt of niet. Naderhand kan je dit alsnog automatiseren.

      Laat maar weten indien je hierover info wenst
      Johan

      Verwijderen
    2. Ik zou wel eens willen weten hoe,heb alles bijna geprobeerd B.v met DooMLoRD_v1_UNROOTING ,enz.
      Wellicht zit er een file verborgen of te kort om Yelo tv toegang te gevem.

      Verwijderen
    3. Hallo Raymond
      Hoe je toestel handmatig te un-rooten lees je in :tijdelijk-unrooten-van-je-android
      Zie link in blogbericht bovenaan.

      mvg
      johan

      Verwijderen
    4. su
      mount -o remount,rw /system /system

      na deze commands krijg ik de melding " Not premitted "

      Is er nog iets aan te doen ?

      Verwijderen
    5. Krijg je een melding bij su?
      su geeft je administratieve rechten waardoor een remount mogelijk wordt

      Verwijderen
    6. " Operation non permitted "

      Verwijderen
    7. http://www.tizzbird.com/eng/index.php?mm_code=719&sm_code=755

      deze tv stick is het N1 Tizzbird

      Verwijderen
    8. mount: operation non permitted

      Dit antwoord connectbot

      verder zie ik geen foutmeldingen in connectbot ook niet bij het opstarten ervan

      Verwijderen
    9. Is je toestel geroot? Zo ja, dan is er een binary su geinstalleerd in /system/bin of /system/xbin
      Kan je met een root explorer eens kijken of je die terugvind? (ES File Explorer of Total Commander kan je hiervoor gebruiken)
      Is de app Superuser of SuperSU geinstalleerd op je toestel?

      Verwijderen
    10. na de command su zie ik dit :

      app_64@android:/ $

      Verwijderen
    11. Met es file explorer heb ik gekeken en zie zowel in /system/bin als /system/xbin geen bestand of directory een bestand su genoemd. Tot voor de laatste update werkte yelo tv normaal dus eigenlijk denk ik niet dat men toestel geroot is maar het lijkt dat yelo tv sinds de laatste update mijn toestel niet meer toelat mischiens omdat ze tv sticks in een soort blacklist zetten

      Verwijderen
    12. dus voor 19 november werkte het, terwijl na de update van 19 november de melding krijg rooted toestel, terwijl dit rooted beveiliging al van april aan staat bij telenet. Dus zonder niets gewijzigd te hebben is die volgens telenet nu opeens rooted. Daarom denk ik dat de laatste yelo tv gewoon een soort lijst heeft van welke apparaten ze wel of niet ondersteunen. Zoals iemand anders zei mss alleen topmerken en dure toestellen en geen goedkope tv sticks of tabletten.

      Verwijderen
    13. app_64@android:/ $
      als je nu su intypt en op enter drukt moet je het volgende krijgen:
      app_64@android:/ #
      $ verandert in #
      met su en enter krijg je geen foutmelding (zoiets van sh:su: not found)
      zonder fout wil het zeggen dat su op je toestel aanwezig is.
      Sommige toestellen worden niet ondersteund maar dan krijg je volgende melding en niet de melding over root: 'Afspelen van video is niet ondersteund op dit toestel'
      Geen bla bla, maar gewoon zoeken naar een oplossing is de boodschap.
      Met Total Commander kan je naar de 'root van het bestandssyteem' en dan kan je een zoekopdracht uitvoeren naar: su
      misschien levert dat iets op.

      Verwijderen
    14. Hallo Franco, je kan tizzbird rooten en daarna kan je je toestel tijdelijk un-rooten met de info uit mijn blog.
      Zie volgend forum voor het rooten:
      http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=44960933

      Verwijderen
    15. ik krijg de melding
      /system/bin/sh: su: not found

      dit krijg ik

      Verwijderen
    16. Kan je toch eens zoeken naar su op je toestel (zoals ik beschreven had)
      Indien su niet op je toestel staat en Yelo TV geeft toch aan dat je toestel geroot is, dan denk ik dat ik je momenteel niet kan verderhelpen.
      Zal zelf nog wat zoeken of er toch een manier bestaat.
      Groeten
      Johan

      Verwijderen
    17. dus directory per directory zoeken naar een bestand genaamd su .

      Bedoel je het zo ?

      Verwijderen
    18. Voorzover ik kan zien controleert de Yelo TV app op het bestaan van su.
      Ik heb het bestand su hernoemd en dan gewoon een tekstbestand (su genoemd) geplaatst in /system/bin
      Vanzogauw dat tekst bestand was ingesteld als uitvoerbaar bestand gaf Yelo de fout over een rooted Phone.

      Verwijderen
    19. Voor het zoeken van su installeer je via Google Play 'ES File Explorer'
      Start 'ES File Explorer' en selecteer links bij Lokaal, / Apparaat
      Onderaan is de zoek functie, zoek nu naar su
      Je krijgt nu alle bestanden die de letters su bevatten te zien.
      Kijk nu na of je een bestand vind met als naam: su
      Zo ja, waar bevind dit bestand zich?

      Verwijderen
    20. Ik vind alleen een bestand genaam subackup.xml terug via zoekopdracht maar zie niet direkt in welke directory die zit, in elk geval kan deze xml bestand iets betekenen of helemaal niet ?

      Verwijderen
    21. Werkt bij mij wel op MTK6577 (3G GPS 8G)

      Verwijderen
    22. Iemand ervaring met de minix mini neo7?

      Verwijderen
  9. Dit is na de update van 19 december van Yelo tv,daarvoor was alles perfect,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Na een update begin april 2013

      Verwijderen
    2. Ik heb de Yelo app vandaag geupdate en de beschreven workaround werkt nog steeds.

      Verwijderen
    3. Hallo. Het gaat over de 'Medion life-tab E10312' , die nog maar een goeie maand geleden te koop was in de aldi en die veel mensen gekocht zullen hebben.
      Toen ik merkte dat yelo niet speelde - ''U gebruikt een rooted tablet'' - downloadde ik rootchecker en die zei dat ik 'not properly rooted' was. Dan heb ik het gerooted met behulp van 'Cydia Impactor' vanaf mijn ubuntu-computer. Rootchecker zei dat ik rooted was. Dubbelgecheckt met het 'su'-command in een terminal. Dat werkte! Dan jouw work-around toegepast met rootkeeper. Dat werkte ook. Weer dubbelgecheckt met terminal: 'su'-command verdwenen. Dus: tablet unrooted. Yelo opgestart. Noppes! Dezelfde boodschap: 'U gebruikt een rooted tablet.
      Ik vrees dat telenet niet android-vriendelijk. Tenslotte is Android gebaseerd op open-source software. Android laat het installeren van apps uit vreemde bronnen toe. Daar is een knop voor bij instellingen. Ik heb gerooted en un-rooted maar het helpt niet. Ik ben een leek. Wellicht zit er een file verborgen die er ook nog uit moet, bij de fabrieksinstellingen?

      Verwijderen
    4. Hallo!
      Nog een keer over de yelotv-app voor android, die niet werkt op de Medion Lifetab E10312...
      Na een paar dagen zoek- en prutswerk,en alles 'to no avail', besef ik plots dat telenet in Amerikaanse handen is.
      De Amerikanen hebben een hekel aan open-source. Vergeet niet dat telenet pure commercie is. Yelotv is bedoeld voor gesloten systemen zoals Apple en Microsoft. Ik vind het hypocriet dat ze een app gemaakt hebben voor android... je kunt er niets mee! Belachelijk. Als iemand toch een work-around vind die werkt, laat het ons weten!

      Verwijderen
    5. Hallo Marc
      Ik veronderstel dat je het reeds gedaan hebt, maar heb je na een un-root je toestel herop gestart en ook de cache van de Yelotv app verwijdert ?
      Via een terminal kan je handmatig su hernoemen waardoor je toestel zogezegd tijdelijk geun-root is.(dat is wat die apps doen)
      locatie: system/xbin/su (of system/bin/su)
      ps: welk model van Android je gebruikt maakt op zich niet uit, er moet gewoon voor gezorgd worden dat de Yelotv app geen su vind.

      Verwijderen
    6. Handmatig un-rooten en YeloTV werkt (zonder herstart toestel):
      Hernoem system/xbin/su naar system/xbin/backupsu
      Hernoem system/bin/su naar system/bin/backupsu
      Bij 'Instellingen','Apps', Yelo TV', klik op 'Nu Stoppen' en op 'Gegevens wissen' en op 'Cach wissen'
      Start Yelo TV op, accepteer de overeenkomst, log in en vanaf nu werkt 'Live TV'
      Om root terug in orde te brengen:
      Hernoem system/xbin/backupsu naar system/xbin/su
      Hernoem system/bin/backupsu naar system/bin/su

      Kan je dit eens uitproberen? Hoe je su moet hernoemen zal ik in een ander blogbericht plaatsen.
      Succes
      Johan

      Verwijderen
    7. Ik heb het nog eens zelf uitgevoerd en normaal gezien is het voldoende om Yelo TV te stoppen (via instellingen,Apps, Nu stoppen)
      Dan su te hernoemen (of tijdelijk te un-rooten via een app)
      En dan Yelo TV terug op te starten.

      Verwijderen
  10. Hoi, heb al vanalles geprobeerd... geen chance met yelo tv.
    Heeft dit te maken met mijn tablet? Danew d-slide 973 voyager. Anders is die tablet best ok....maar... hier wordt i nog zot van!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is niets aan te doen. Het tablet is gerooted door de fabrikant. Maar dan op zo'n manier dat je er als gebruiker niet bij kan. Als je de rooting forceert - daar zijn methodes voor - kan je er wel bij. Als je dan un-root, om bvb yelotv te kunnen gebruiken, val je automatisch terug op de fabrieks-instellingen en blijf je gerooted. Vandaar... vergeet het maar.
      De boodschap - en dat zegt telenet, cynisch, zelf - is: koop een dure, gesloten (unrooted, jailed) apparaat!

      Verwijderen
    2. Hallo Johan, je kan proberen om je toestel handmatig te un-rooten.
      Hoe dit te doen lees je in :tijdelijk-unrooten-van-je-android
      Zie link in blogbericht bovenaan.

      Verwijderen
  11. ja ik heb ook een van medion gekocht in de aldi bij bezoek aan telenet is daar momenteel niets aan te doen ze hebben er wel adobe air opgeplaats en lukte niet , antwoord wachten op nieuwe app

    BeantwoordenVerwijderen
  12. vorige maand kocht ik een medion tablet , geen yelo te verkrijgen was rooted na bezoek na telenet shop hebben ze er adobe air opgeplaats lukte ook niet
    resultaat wachten op update of nieuwe app

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Krijg je de rooted in de yelo app melding?
      Aangezien ik zelf zo geen toestel heb is het moeilijk om naar een oplossing te zoeken, spijtig dat bovenvernoemde oplossing niet werkt voor jouw toestel
      Johan

      Verwijderen
    2. Dag Marc supersu kan ik niet installeren er staat er is geen SU binary geinstaleerd
      Weet ge soms hoe dat moet
      groetjes
      Rudy

      Verwijderen
  13. Hallo Johan. Su hernoemen lukt niet. Read-only file system. Ik kan als root de permissions niet wijzigen. Vreemd. Als ik in de rootexplorer naar de eigenschappen kijk, is root eigenaar, maar elke actie om te wijzigen mislukt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Marc, heb je de stappen doorlopen zoals beschreven in volgend blogbericht?
      http://blog.johanvanbogaert.be/2013/11/tijdelijk-unrooten-van-je-android.html
      system moet geremount worden als rw (read/write) alvorens su kan hernoemd worden)
      Je hoeft de permissions niet te wijzigen, gewoon een remount en dan hernoemen.
      johan

      Verwijderen
    2. Hallo Johan. Ik heb die stappen doorlopen met de terminal, maar het blijft 'only readable'.
      Ik ben er geen baas over. Misschien komt het omdat ik de root geïnstalleerd heb met Cydia Impactor.
      Ik heb dat gevonden op het forum van android-hilfe.de. Dit was de post:

      Kurzanleitung:
      1. im Lifetab USB Debugging aktivieren (Einstellungen -> Ãœber das Telefon -> 7 mal auf "Build-Nummer" tippen, nun findet man unter Einstellungen den neuen Punkt: {Entwickleroptionen}, hier dann das USB-Debugging aktivieren, hier findest Du eine Anleitung)

      2. aus dem Play Store SuperSU installieren

      3. per USB mit einem Computer verbinden

      4. Cydia Impactor runterladen und auf dem Computer starten und mit dem "push su ..." ausführen

      Fertig

      5. Da es gute Gründe gibt das USB Debugging nicht aktiviert zu haben, sollte man es nun auch wieder deaktivieren.

      Ik was dan wel degelijk gerooted. Maar jouw commands werken niet.
      Je hebt ook een methode aangegeven. Ik zal die eens proberen.
      Maar over Yeloapp maak ik mij geen illusies meer. Ik hoop dat er zoveel protest komt van telenetgebruikers dat ze er iets aan doen. Anders zijn ze echt wel hypocriet met hun app voor android!

      Verwijderen
    3. Hallo Marc, het zou mooi zijn indien jij het werkende krijgt. Met deze info zou je veel mensen verderhelpen. Ik heb zelf geen toestel dat geroot is bij aankoop, dus is het voor mij moeilijk om een oplossing te zoeken voor een probleem dat ikzelf niet ervaar.

      Het is kwestie van achterhalen hoe die yelo app controleert op root toegang en dan de vraag te stellen aan een techneut (xda ofzo) om te zien hoe te omzeilen.

      In terminal moet je eerst superuser rechten krijgen (su uitvoeren), dan moet je de system map remounten in read/write, en dan is het mogelijk om zaken te hernoemen.
      In dit blogbericht is omschreven om dit handmatig te doen:
      http://blog.johanvanbogaert.be/2013/11/tijdelijk-unrooten-van-je-android.html
      Kan jij op jouw toestel su hernoemen alsmede de supersu.apk (normaal bevind die zich in /system/app/supersu.apk)

      ps: Ik zoek naar een oplossing, gewoon klagen over iets heeft me nog nooit verdergeholpen. Het is begrijpelijk wat telenet doet! Door een toestel te rooten kan je zaken die je normaal niet hoort te doen, dus begrijpelijk dat ze zo een controle in apps beginnen inbouwen.
      Dit is niet iets specifiek van telenet (zie het bericht over de Ziggo app die gelijkaardig is aan de Yelo app)
      Er worden geen specifieke modellen geweerd, alleen toestellen die root hebben (en spijtig genoeg zijn sommige toestellen bij aankoop geroot, iets waar je als klant niet aan kan doen-> eigenlijk is dit een fout van de producent aangezien je eigenlijk geen root hoort te hebben)

      Verwijderen
    4. Hallo Marc,
      Misschien heb ik een mogelijke oplossing gevonden.
      Zie jij het zitten om het volgende te doen:
      Met File Explorer moet je root toegang en schrijfrechten hebben op /system
      Editeer: /system/build.prop
      Zoek naar: ro.build.tags="buildtype"
      Verwijder alle tekst na ro.build.tags=
      Bewaar de wijziging.

      Deze wijziging heeft ervoor gezorgd dat andere streaming video apps (TWC app) werken op een geroot toestel.

      Verwijderen
    5. Hallo Johan. Ik heb dat geprobeerd. Misschien ligt het aan die Cydia Impactor, maar als ik daarmee root ben ik volgens SuperSu volledig rooted. Maar ik kan de permissions niet veranderen of files editen. Ik kan wel alles aanvinken, maar als ik dan enter krijg ik de boodschap: operatie mislukt! Ik wordt er kierewiet van... Hahaha...
      Met welke methode root jij? Let wel: die Chinese vroot lijkt ook niet te werken op de recente medion tablets.
      Geef mij maar de zuivere linux! Die Android is knudde!

      Verwijderen
    6. Hallo Johan. Ik vergat te vermelden dat die recente Medion tablets, zoals de E10312 en de miniversie, verkocht worden als NIET GEROOTED! Je kunt bvb de file Explorer niet in root aan vinken of su in de terminal uitvoeren. Als je dan de root forceert, zoals ik gedaan heb met Cydia Impactor, kun je dat wel, maar elke operatie wordt aangegeven als:'mislukt'. I quit! I give up! (Zie: Edie Bricell: 'Circle' :-)

      Verwijderen
    7. Hoi Marc, geen probleem.
      Ik heb mijn medion 2 jaar geleden geroot vanuit Linux met een script. Het toestel moest zelfs opengehaald worden om het in APX mode te krijgen (toen wist men nog niet met welke toetsencombinatie dit mogelijk was)(het toestel was 2 weken oud -> weg garantie enzo)
      Veel plezier nog met je toestel.
      Johan
      ps: Als er nog iets is hoor ik het wel.

      Verwijderen
    8. Hallo Johan. Cydia Impactor is spectaculair eenvoudig om root te forceren. Maar wat ben je met een su waar je niet mee kunt schrijven? Ik vond dit op hun site:
      "Also, root access isn't sufficient on some devices: in order to write to /system, or in order to use setuid root commands, you might need either kernel patches or bootloader changes."
      Dat is dus duidelijk het geval bij de medion E10312. Enne... Ahum, ahum: "kernel patches" en "bootloader changes" gaan het petje van deze grijsaard verre te boven. Hahahaha.... Misschien kun jij... Nou laat maar... Hartelijke groeten en bedankt voor al je moeite (zweet, zweet:-)

      Verwijderen
    9. Hallo Johan. Medion E10312. Wat betreft remounten als r/w. Ik heb de visuele methode met es-explorer toegepast. Nl: je kiest 'gereedschappen', zet 'Root Explorer op 'aan' en als je dan op het icoontje drukt verschijnt een venster waar je de keuze hebt 'laden als R/W' en dat lukt! Maar dan kun je toch geen systemfiles editen ... Begrijpe wie kan! Ik niet.
      Dan heb ik FX file Explorer met root-addon geïnstalleerd en die zei dat ik geen root ben. Op de root-map prijkt een verbodsteken. Je kunt blijkbaar de beveiliging van de fabrikant niet doorbreken. Ik niet, tenminste...

      Verwijderen
    10. Nou breekt mijn klomp! Met 'Root Browser' kan ik ineens wel die build.prop-file editen.
      Ik heb dan gedaan wat je gevraagd had: de tekst na 'ro.build.tags=' verwijderd. Daar stond: 'test-keys'.
      Dan pas yelo geïnstalleerd. Helpt niet! Zelfde boodschap...
      Ik denk dat die medion op een zwarte lijst staat.

      Verwijderen
    11. Hallo Johan. Het werkt wel! Die tekst verwijderen na 'RO.build.tags='.
      Ik was vergeten hem tijdelijk te unrooten met de rootkeper.
      En bingo: yelo zegt niet meer dat mijn toestel gerooted is!
      Maar dan weer een koude douche: zwart scherm: je ziet alleen maar het laadcirkeltje eindeloos draaien. Wat een snert app!

      Verwijderen
    12. Hoi marc, SCHITTEREND!!! Jij bent de max!!!
      Door onze vastberadenheid ben jij (zijn we) tot de oplossing gekomen!
      YES YES YES
      Die tekst test-keys hoort er gewoon niet te staan. De yelo app (en andere apps) controleren hierop en denken dan dat het toestel geroot is wat niet klopt.

      Tip om de Yelo app te gebruiken: na het opstarten klik je op Opnames. Deze opent sneller dan de Tv-Gids. Eens de Opnames getoont worden kan je overgaan naar TV-KIJKEN

      ps: Nog eens bedankt voor je hulp, nu kunnen we deze info delen zodat anderen ook eindelijk kunnen genieten van live TV kijken

      Verwijderen
    13. Alhoewel, kan je bevestigen dat TV-KIJKEN werkt alvorens ik ga verkondigen dat het mogelijk is om het in orde te krijgen?

      Verwijderen
    14. Hallo Marc, kan je me een berichtje sturen via de tab 'Contact' bovenaan rechts op mijn blog?
      Dan kan je me bereiken via mail
      Johan

      Verwijderen
    15. Hallo Johan. Het werkt toch! Je informatie is goud waard! Het verwijderen van de tekst na 'ro.build.tags=' in de build.prop-file doet het hem!
      Ik had vanmorgen waarschijnlijk een slechte verbinding. Maar nu kan ik eindelijk TV kijken.
      Maar het zal voor veel mensen niet eenvoudig zijn...
      1. Je moet je tablet rooten vanaf een computer - en dat is nu niet moeilijk meer. Ik raad Cydia Impactor aan. Geniaal. Op een linux-computer gaat hij vanzelf. Op een Windows creëert hij een driver voor de E10312. Ongelooflijk!
      2. Eens geroot download je best SuperSu. Die geeft controle over de tijd dat je geroot bent en dat is veiliger.
      3. Dan de Voodoo OTA Rootkeeper downloaden. Dat is een absolute must
      4. In de ES3 file-explorer op 'gereedschappen' tikken en 'Root Explorer' aanvinken. Dan op het icoontje tikken. Je krijgt dan een venster met de keuze 'laden als R/W'. Dat moet je aantikken en uitvoeren.
      5. Dan moet je Root Browser downloaden en zijn tekst-editor gebruiken om de 'build.prop-file' te editen. (Met het ES3 kladblok lukt het niet.)
      6. Open met de Root Browser de System-map en open met de editor van Root Browser (niet met kladblok) de build.prop-file en verwijder de tekst (test-keys) na: 'ro.build.tags=' en druk op 'save'.
      7. Sluit de browser en open Voodoo OTA Rootkeeper. Druk op 'temp.unroot' (zie Johans beginpost).
      8. Download yelo of klik op 'stoppen' in instellingen. Start hem op en hij zou moeten spelen.
      9. Hier ben ik niet zeker van. Maar bij mij speelde hij pas nadat ik de 'arte-app' van playstore geïnstalleerd had... Dat zal wel inbeelding zijn.

      Zo Johan: je oplossing werkt! Maar het heeft nogal 'courage' nodig vrees ik... Veel moed voor wie het wil proberen.'

      Verwijderen
    16. Beste mensen... punt 9. is natuurlijk nonsens.
      Wat er moet gebeuren is dit: als je alles gedaan hebt wat ik vertel blijft het laadcirkeltje draaien en zegt yelo dat er een streaming probleem is! Je lost dit op met in 'instellingen' op je wifi-verbinding te klikken en op 'vergeten' te klikken, zodat je je wachtwoord weer moet invoeren... en dan... eindelijk... werkt uw tv!
      Dit is een sadistische app! Hahahahahaha!
      De fabrikant is een chinees... met alle chinezen, maar niet met den dezen!

      Verwijderen
  14. Hallo Johan. Nadat ik busybox verwijderd had, in de hoop dat dat zou helpen voor yelo, kreeg mijn tablet rare kuren. Tenslotte blijf ik een roekeloze leek. Ik kon niets anders meer doen dan terugzetten naar fabrieksinstellingen. Opnieuw getest met allerlei rootcheckers. Altijd hetzelfde antwoord: het toestel is niet gerooted! Misschien ligt het antwoord in de analyse van RootValidator:
    1. Root access not available.
    2. Superuserapp nog installed!
    Is it a custom ROM with an integrated one?
    3. Su binary nog found.
    4. Busybox binary not found. (Ik had hem verwijderd en blijkbaar is hij uit de fabrieksinstellingen verdwenen!)
    Je ziet: geen su te vinden. Het moet geintegreerd zijn.
    Busyboxinstaller vindt ook geen su maar zegt toch dat mijn tablet gerooted is.
    Conclusie: niet op te lossen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zweet, zweet
      busybox mag je verwijderen (heeft niet echt iets te maken met het feit of een toestel geroot is of niet)
      Ik heb zelf zo geen toestel dus is het voor mij zeer moeilijk om te zoeken naar een oplossing. Voorzover ik zie op mijn toestel controleert Yelo op de aanwezigheid van su (zelfs met een gewoon tekstbestand su genaamd zegt yelo dat mijn toestel geroot is, als ik su hernoem is het in orde om yelo te gebruiken)
      Maar zoals door meerdere mensen gemeld zijn er blijkbaar toestellen die schijnbaar geroot zijn zonder dat su aanwezig is. Ik heb gezocht op internet maar ik heb hier nog geen duidelijke info over teruggevonden.
      Indien ik er iets van terugvind laat ik het zeker weten
      Maar voor nu denk ik dat je gelijk hebt en is het niet direct op te lossen.
      Ik ben zelf geen ontwikkelaar dus is het ook voor mij niet echt mogelijk om op dat vlak te gaan zien wat er aan te doen is.
      Misschien de vraag stellen op het xda-developers forum, daar zitten de specialisten.
      Johan

      Verwijderen
    2. There are many ways to check whether or not superuser access is available. The two most popular methods are either trying to detect the existance of the su binary or superuser package, or actually trying to run su and seeing what happens. I prefer the latter method, as running su is what you're after no matter where it's at and if you know how to find it - as long as the system does.

      Verwijderen
    3. Ik heb naar telenet gemaild en een telefonisch gesprek gedaan over ons geval,niet rooted toestel en toch geen live tv.
      Zij zegde ga naar Yelo tv facebook en doe daar uw beklag.
      Ik naar de uitgever van Yelo tv gemaild,die zegde,ga naar Telenet.
      Dus met andere woorden willen zij geen antwoord geven,
      Er moeten zoveel mogelijk mensen naar Yelo tv mailen voor de klacht,anders komt er niets van in huis.
      yelotv.app@staff.telenet.be

      Verwijderen
  15. ik vraag me wel af het ze dit in feite mogen blokkeren op rooted devices...
    bestaat er geen wet dat je persoonlijke kopies mag maken ?
    nu ja, op HP touchpad lukt het me niet meer om TV overal aan de gang te krijgen ... vroeger wel ...
    nog wa zoeken...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb deze week ook de mini tablet lifetab van medion gekocht in de aldi en daar werkt live tv kijken van yelo tv ook niet op.Moest er iemand de juiste oplossing vinden of hebben om toch die live tv kijken te kunnen bekijken op al die roteed tablets wil je het hier laten weten.Denk dat er velen zijn die met dit probleem zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onze probleem is dat de toestellen niet geroot zijn,en toch zegt Yelo tv dat ze geroot zijn.
      Bij mij heeft het gewekt tot 18 november,voor de update van de app.
      Mail allemaal naar Yelo tv voor een bug fix van de Yelo app en dat ze geen uitzonderingen mogen maken voor bepaalde toestellen,dit is pas discriminatie.

      Verwijderen
    2. @Raymond wat is het mail adres van yelo ?

      Verwijderen
    3. yelotv.app@staff.telenet.be

      Verwijderen
  17. Dit is mijn schrijven aan yelo tv

    Geachte,

    Waarom kunnen velen die recent massaal een tablet hebben aangekocht in de aldi
    niet kijken via de yelo tv app op hun tablet naar live tv van jullie yelo tv.Denk dat wij
    die zo'n toestel hebben aangekocht toch ook het recht hebben om te kunnen kijken
    via die app naar live tv.Waarom worden er uitzonderingen gemaakt voor bepaalde
    toestellen zou toch niet mogen is een soort van discriminatie volgens mij.Ik en velen
    hopen dat jullie wel een bug fix voor de yelo tv app kunnen regelen zodat dan iedereen
    wel kan kijken en zo niemand meer uitgesloten wordt tenslotte betalen we ook evenveel
    voor ons telenet abonnement als diegene die het wel kunnen zien.Hopelijk krijgen wij
    een positief antwoord van jullie waarvoor we jullie dankbaar zouden zijn.
    Alvast bedankt bij voorbaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heb ook een klacht gepost bij telenet over de werking van yelo op de tablet sinds de laatste upgrade.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha!! Eduard,Telenet zal u geen juist antwoord geven en u doorsturen naar Yelo tv op Facebook
      En op Facebook geven ze ook geen fatsoenlijk antwoord.
      Mail naar,
      yelotv.app@staff.telenet.be

      Verwijderen
    2. Hallo Johan,
      Is het misschien mogelijk de tablet naar jou op kte sturen zodat jij dat eens kan bekijken.
      Mvg Erwin.

      Verwijderen
    3. Hallo Erwin, eventueel wel maar je moet rooten alvorens iets te kunnen wijzigen. En rooten houd risico's in (garantieverlies enzo)
      Ik heb mijn eigen toestel geroot 2 weken na aankoop (2 jaar geleden).
      Voor info ga ik zelf op zoek op internet (ik ben zelf geen programmeur), maar er zijn wel nog enkele zaken die kunnen uitgeprobeerd worden om deze app actief te krijgen.
      Laat maar weten. Ik woon in Boom
      Johan

      Verwijderen
    4. Hoi johan
      het probleem is bij mij begonnen in mei toen telenet plat ging,toen heeft altijd yelo tv op mijn tablet gewerkt,en nu ineens doet hij het niet meer,
      dat vindt ik toch wel straff, ze moeten wel iets hebben weggelaten of bij gezet hebben in de software.
      ps: kan je op die toetellen bv een betere andriod versie opzetten of is dit niet mogelijk,
      Mvg Erwin.

      Verwijderen
    5. Hallo Erwin, het klopt dat ze de controle op root er nadien hebben aan toegevoegd. Het is met de update van 18 november dat yelo tv nu ook niet werkt op bepaalde toestellen die zelfs niet geroot zijn.

      Indien je een android hebt van een bepaald merk (samsung, htc,...) dan is het mogelijk om een andere android versie te installeren of aangepaste versies (custom roms). Voor medion en andere goedkopere merken zijn er geen aangepaste versies beschikbaar.
      ps: Indien je een foutmelding krijgt over dat je toestel geroot is in de Yelo TV app, dan kan ik je bevestigen dat dit heuvel is op te lossen!
      Indien je bereid bent je toestel te rooten, dan kan je de Yelo app werkende krijgen
      Johan

      Verwijderen
    6. hoi johan,
      maar de versie die nu uit is van yelo tv die draaid gewoon niet meer onder andriod heb gisteren nog geprobeerd en dan komt er te staan "uw apparaat is niet compatibel met deze versie"
      ik bezit een 'Yarvik' wat kan ik nu nog doen of vindt ik nog een oude versie ergens.
      Mvg Erwin

      Verwijderen
    7. Hallo Erwin, het klopt dat de Yelo app niet alle Android toestellen ondersteunt. Indien je een foutmelding krijgt over root dan is het op te lossen zoals in deze blog omschreven.

      De melding: "uw apparaat is niet compatibel met deze versie" vereist een andere soort oplossing. Er zijn apps die ervoor kunnen zorgen dat je toestel zich voordoet als een ander toestel waardoor het alsnog mogelijk is om de app te installeren vanaf Google Play.
      Laat maar weten of we hier verder aan moeten werken.
      johan

      Verwijderen
    8. Hallo Johan,
      ja is goed johan, dat we er aan verder werken anders laat me op dit adres iets weten gaat misschien gemakkelijker met een e-mail adres ?

      Mvg Erwin

      Verwijderen
    9. welke app moet ik dan installeren johan.
      Er zijn apps die ervoor kunnen zorgen dat je toestel zich voordoet als een ander toestel waardoor het alsnog mogelijk is om de app te installeren vanaf Google Play.
      Mvg Erwin.

      Verwijderen
    10. Hoi Erwin, welk model heb je juist en welke android versie draait erop?
      ps: alvorens je iets kan aanpassen zal je wel je toestel moeten rooten. Dit is sowieso een eerste stap.
      Via 'Contact' rechts bovenaan mijn blog kan je me via e-mail contacteren.
      Johan

      Verwijderen
    11. Hoi Erwin, ik heb je berichten nog eens gelezen en het is me niet echt duidelijk. Indien je Yelo tv vanaf Play niet kan installeren omwille van compatibiliteit dan kan ik je eventueel wel het apk bestand bezorgen om Yelo alsnog te installeren (hiervoor is geen root nodig).
      Op mijn Gio krijg is een bericht 'Afspelen van video is niet ondersteund op dit toestel', en dan houd het op. Hier weet ik geen raad mee.
      Ik hoor het wel
      Johan

      Verwijderen
  19. ik heb nog altijd geen oplossing voor mijn medion , telenet zegt dat ze de app zullen nazien mijn toestel opsturen naar medion help ook niet wachten zegt medion en zo blijft het maar duren
    groetjes
    Rudy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb vandaag telefoon gekregen ven Telenet,en ze zegde dat het nu moest opgelost zijn.
      Niets is minder waar ,het wekt nog steeds niet op al mijn android toestellen,
      en dat zijn er 5 met verschillende types
      Het strafste is, die hebben gewerkt tot 18 november voor de update naar Rex & Rio.

      Verwijderen
    2. Heb je vandaag dan een nieuwe yelo app versie geinstalleerd?
      Ik heb versie 3.1 en die is blijkbaar van 27 november

      Verwijderen
    3. Johan,
      Versie 3.1 is van 18 november,en als er een nieuwe moest zijn word u gewaarschuwd in de Yelo app voor een update
      Werkt er een die gisteren niet werkte?

      Verwijderen
    4. Mensen met Medion en goedkope toestellen,geen hoop meer voor live Yelo tv.!!!!
      Antwoord van Telenet 5 december,
      U nam contact met ons op over Yelo tv op adroid.
      Daarom geven wij u graag een woordje uitleg via deze e-mail.
      Het gaat hier degelijk over toestellen die gezien worden als een rooted toestel omdat ze foutief deze melding krijgen. Wij kunnen hier helaas op dit moment niets aan doen.
      Wat nu Johan????

      Verwijderen
    5. Hallo Raymond, niet wanhopen
      Zie naar de berichten van Marc hierboven. Het probleem is op te lossen, onafhankelijk wat Telenet zegt!
      Het heeft trouwens niks te maken met Medion of goedkope toestellen enzo (ps: ik heb een medion tablet en bij mij werkt yelo wel)
      Ik wacht nog even tot Marc kan bevestigen dat Yelo TV definitief werkt op zijn toestel en dan zal ik proberen te documenteren hoe alles Yelo TV werkende te krijgen.
      Johan

      Verwijderen
    6. Johan,
      Ik heb een van de toestellen klaar gekregen met eerst root toegang te krijgen,daarna de file, system/build.prop aangepast, tekst na ro.build.tags=
      Daarna weer unroot,weer opstarten,en Yelo tv werkt,.
      Op de I93000 en de 9930 kan ik geen root toegang krijgen om de file, build.prop te bewerken
      Het is simpel maar ge moet eerst root toegang hebben.
      Nu nog root toegang proberen te krijgen voor de andere, superuser en OneClickRoot enz werken niet
      Ik dank u alvast voor de goede raad

      Verwijderen
  20. Bij mij werkt het nu wel op me kleine medion tablet wat niet ging eerst ik kreeg deze morgen systeem upgrade voor me toestel heb dat gedaan en ook terug yelotv her geïnstalleerd en bingo het gaat hopelijk voor altijd nu, laat eens weten of het nu ook bij jullie gaat

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eddy,
      Met die update van Mediom zal die /build.prop aangepast zijn

      Verwijderen
    2. Johan,
      Is er soms een andere manier om de file, build.prop, te ontgrendelen?
      De I93000 en de 9930 krijg ik niet geroot

      Verwijderen
    3. Hoi Raymond, ik heb even gegoogeld en het is mogelijk de I93000 te rooten (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2398403)
      Ook de 9930 is blijkbaar al geroot: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2315346
      Je zal moeten rooten alvorens je build.prop kan aanpassen. Nu ik ga niet beweren dat het niet op een andere manier kan, maar daar heb ik geen informatie over (eventueel via fastboot, apx mode, flash boot, recovery ..)

      veel succes
      ps: dit zijn wel exotische toestelletjes niet?

      Verwijderen
    4. Hallo Johan,
      Ja ik heb het klaar gekregen met,Graphical_Easy_MTK6589_MTK6577_MTK6575, program, het gaat vanzelf via pc.
      Ik heb het program gekregen van de (China fabrikant) van deze toestellen.
      Dit program werkt op alle toestellen met de,MTK6589_MTK6577_MTK6575 chip.
      De build.prop aangepast en weer live yelo tv.

      Verwijderen
  21. Eddy ik heb de grote versie tablet 10312 en het lukt ook niet !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Johan. Yelo TV speelt perfect op mij medion E10312 tablet. Zoals je weet heb ik er voor gekozen om geroot te blijven en dan moet je de discipline hebben om eerst en vooral tijdelijk te un-rooten met de rootkeeper-app. Als ik dat vergeet moet ik yelo resetten en ook de wifi-verbinding opnieuw instellen. Dat is wat werk, maar Yelo speelt weer. Ik ga ervan uit dat je zonder probleem terug kunt un-rooten (met SuperSu of met het systeem waarmee je vanaf je PC geroot hebt) nadat je de build.prop hebt aangepast en dan heb je dat probleem niet, natuurlijk.
    Mensen die niet willen of durven rooten zullen moeten wachten tot de fabrikant er iets aan doet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marc, behoud gewoon de tijdelijke un-root en dan blijft Yelo werken. Volledig unrooten van je toestel is enkel nodig indien je van je garantie gebruikt wenst te maken.
      Ook bij een update van Android zal je merken dat root weg is.

      Verwijderen
  23. Rudy mss als er ook een systeem upgrade gaat komen later voor jou toestel die tablet versie 10312 zou het kunnen dat het ook gaat.Laat eens iets weten moest je ook een upgrade hebben kunnen doen en als het dan wel gaat na upgraden.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Eddy het is wel medion die moet upgraten hoor ! telenet doet er niets aan gisteren nog gebeld naar telenet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad... De scanner van Telenet is totaal onpersoonlijk. Hij zoekt naar markers, tekens, files die verraden of je apparaat geroot is. De fout ligt bij de fabrikant die niet behoorlijk unroot heeft. De schuldige is één tekstlijntje in een system file: de build.prop. Je kunt het eruit halen. Zie mijn bericht hierboven hoe je dat kan doen.
      Wil je, om het even welke reden, niet rooten, kun je allen maar hopen dat de fabrikant het bij een volgende upgrade oplost.

      Verwijderen
    2. hallo johan
      ik heb het uitgevoerd op een tablet van it works en na een paar keer proberen was het gelukt dmv de tablet is uit en aan te zetten denk ik toen ging het ineens wel de app yellow tv .
      nu vraag ik mij af of ik elke keer mijn tablet weer rooten dus op de knop restore root drukken in voodoo oto rootkeeper af mag ik mijn tablet geunroot laten als hij zo ook perfect werkt of zijn er nadelen?

      Verwijderen
    3. Hoi Anoniem, zolang je geen enkele andere app wil gebruiken/installeren die root nodig heeft kan je gewoon die temp un-root behouden. Hierdoor kan je yelo gebruiken zonder enige handeling uit te hoeven voeren.
      Indien je toch een root app wenst te gebruiken is het wel aan te raden SuperUser te installeren. Ook zal je dan iedere keer moeten temp un-rooten indien je yelo wenst te gebruiken.
      grts Johan

      Verwijderen
    4. Johan,
      Een vraagje,
      Aan waar kan dit liggen,?
      - uw apparaat is niet compatibel met deze versie -
      Het is een Flytouch 8 ,en deze heeft ook gewerkt voor de nieuwe Yelo tv update van 18 december,
      file, build.prop is aangepast.
      Android 4.01

      Verwijderen
    5. Hoi Raymond, ik heb geen zicht op welke toestellen wel of niet compatibel zijn, maar ik heb wel een oplossing voor jouw probleem.
      Installeer gewoon de apk
      Je kan de Yelo app (v3.1) downloaden vanaf volgende link:
      http://sdrv.ms/18h5XzR
      Plaats het apk bestand op je sd kaart
      Bij 'Instellingen' 'Beveiliging' 'Onbekende bronnen' aanvinken (Installatie van andere apps dan Market-apps toestaan)
      Met 'ES File Explorer' (of vanuit Downloads als je het rechtstreeks vanop je tablet hebt gedownload) het apk bestand 'yelo tv_3.1.apk' gewoon openen en installeren
      Laat weten als je het bestand gedownload hebt want daarna haal ik de link weg.
      Succes
      Johan

      Verwijderen
    6. O.k Johan,het werkt,en kent u de redenen waarom deze niet kan via Google Play b.v?
      Als ik iets voor u kan doen?
      P.s
      SRSRoot for Android werkt op vele toestellen,maar is wel via pc of laptop,en is zeer veilig om te gebruiken
      Met de app, hide my root blijft de root verborgen voor Yelo,ook als u herboot of opstart.
      Hartelijk dank Johan voor u goede tips.

      Verwijderen
    7. Hoi Raymond,
      In Google Play kan aangegeven worden dat bepaalde apps voor bepaalde modellen niet compatibel is. (weet niet in detail hoe of wat, maar dat doet er niet toe) Ook is het zo dat niet alle apps in alle landen beschikbaar zijn. Er zijn mogelijkheden om deze zaken te omzeilen (bvb met market enabler, ...

      De OTA rootkeeper is 1 mogelijkheid en is voldoende om yelo te gebruiken. Je kan de temp un-root behouden waardoor je Yelo altijd kan gebruiken zonder extra handelingen. Dit blijft behouden na een reboot
      Er zijn andere apps die hetzelfde doen maar we kunnen moeilijk alle apps opnoemen (dat maakt het nog ingewikkelder)
      Ik probeer de instructies te beperken. En deze werken zoals reeds door meerderen aangegeven. Maar niks houd je tegen om het op een andere manier te doen. (zie met info over de app om build.prop aan te passen, dat is ook al eenvoudiger dan het handmatig te doen)

      Johan

      Verwijderen
  25. Medion doet er ook niks aan net gebeld zij geven aan dat het bij telenet ligt

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hier lukt het mij nog altijd niet heb er 5 weken van tv kijken kunnen genieten maar dankzij een update vanwege Telenet kreeg ik de melding van je gebruikt een rooted smartphone of tablet en nu lukt het mij niet om dit weg te krijgen wat ik er ook al geprobeerd heb

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Henri, spijtig te horen dat het nog altijd niet in orde is.
      Is je toestel reeds geroot? Voor instructies zie mail die ik je gestuurd heb.
      Je toestel moet naar behoren geroot zijn alvorens je build.prop kan aanpassen om zo dan het probleem op te lossen.

      ps: Zoals reeds gemeld is het niet Telenet die in de fout gaat maar Medion! De Android versie op dat Medion toestel is ondertekend met Test-keys ipv release-keys waardoor de Yelo app denkt dat dit een gerootte android versie is. Het is Medion die dit moet aanpassen (eventueel bij een nieuwe release van Android voor jouw toestel)

      Meer detail over test-keys:
      # The "test-keys" tag marks builds signed with the old test keys,
      # which are available in the SDK. "dev-keys" marks builds signed with
      # non-default dev keys (usually private keys from a vendor directory).
      # Both of these tags will be removed and replaced with "release-keys"
      # when the target-files is signed in a post-build step.

      Verwijderen
    2. Ja ik heb er deze 'Cydia Impactor' geprobeerd en volgens de handleiding te werk gegaan maar ik krijg op mijn scherm niet hetzelfde als wat ik vervolgens moet activeren een hele waslijst maar niet zoals het aangetoond is deze USB-Debugging aktivieren krijg ik niet te zien

      Verwijderen
    3. Hoi Henri
      Ga naar 'Instellingen' 'Over de telefoon' 'Build nummer'
      Klik nu 7 maal op 'Build nummer' -> als je dat gedaan hebt is er een extra menu optie bijgekomen 'Opties voor Ontwikkelaars'
      Ga naar 'Instellingen' 'Opties voor Ontwikkelaars' en daar kan je 'USB-foutopsporing' aanzetten (activeren)

      Laat maar weten als je nog tegen problemen aanloopt.
      Johan

      Verwijderen
    4. Johan dank voor uw reactie en hulp
      Dat had ik er al gedaan en heb er ook verbinding met mijn pc via USB Maar hoe ik nu verder moet weet en vind ik niet.
      Hopelijk kan u mij verder helpen, ik heb er op mijn pc die impactor zip binnen gehaald.
      groetjes Henri

      Verwijderen
    5. Het zip bestand in Windows uitpakken.
      Je toestel aan de computer koppelen met usb kabel
      USB foutopsporing inschakelen
      Impactor opstarten
      Op Start klikken

      ps: Ik heb dit nog nooit gebruikt, zie bericht van marc bij opmerkingen. Hij heeft Impactor gebruikt om zijn medion te rooten.

      Verwijderen
  27. Ik kreeg gisteren telfoontje van medion alles blijft zoals het is uw toestel medion E10312 is zo gekocht en moogt ge niet untrooten anders valt waarborg weg , dus YELO moogt ge vergeten
    Vandaag zijn die teostellen terug in aanbod in de aldi

    BeantwoordenVerwijderen
  28. kan iemand me helpen dat ik yelo wel krijg ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kon ook eerst niet kijken naar yelo live tv op mijn kleine tablet van den aldi tot ik een systeem upgrade kon uitvoeren en dan kon ik wel kijken.Dus Rudy ik denk dat je ga moeten geduld hebben tot je ook een systeem upgrade gaat krijgen op je toestel.
      Ps:heel veel krijg ik melding als ik wil kijken dat er streamingsproblemen zijn en dan kan ik ook niets zien.

      Verwijderen
    2. Hoi Rudy, zoals gemeld rooten is de enige manier. Redelijk eenvoudig uit te voeren met Cydia Impactor. Is reeds gedaan door anderen (zie bij de opmerking van Marc)
      Eventueel je toestel volledig unrooten nadat de nodige wijziging is doorgevoerd om alsnog van je garantie gebruik te kunnen maken (heb hier geen ervaring mee).
      Johan

      Verwijderen
    3. Ja nog beetje geduld dan edy

      Verwijderen
  29. Hoe komt het als je sommige apps wil installeren dat je te zien krijgt uw apparaat is niet compatibel met deze versie en is daar iets aan te doen.Ik heb twee tablets en voor de ene gaat het wel en voor de andere zie ik dan uw apparaat is niet compatibel met deze versie staan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms is een minimale versie van Android nodig. Indien je het apk bestand kan bekomen kan je de app alsnog installeren (maar of die dan goed functioneert op een oudere android versie is dan nog de vraag natuurlijk)
      Met ES File Explorer kan je backups nemen van je apps. Deze vind je dan terug op je sdkaart in de map 'Backup'. De apk van de specifieke app kan je dan gebruiken om te installeren op een ander toestel.
      Johan

      Verwijderen
    2. Joepie het is gelukt yelo werkt weer dank u Johan zoals u mij laatst aangaf de uitleg van Mark gevolgd en gelukt.
      Met deze ook de dank aan Mark
      Groetjes Henri.

      Verwijderen
    3. Henri wat was het juist wat je heb moeten doen want hier op deze blog staat zodanig veel al dat je der niet meer uit zou geraken en voor welke tablet heb je het waar het nu op gaat bij jou.

      Verwijderen
    4. Hoi Eddy, om de Medion Lifetab E10312 te rooten:
      1 Activeer Lifetab USB-foutopsporing: ga naar Instellingen -> Over de telefoon -> 7 keer op "build-nummer" klikken
      Ga naar 'Instellingen' '{Opties voor ontwikkelaar}' en daar kan je 'USB-foutopsporing' aanzetten
      2 Installeer via Google Play SuperUser
      3 Sluit je toestel via USB aan een computer
      4 Download Cydia Impactor (http://www.cydiaimpactor.com/) op je Computer en start deze op. Klik dan op "push su ..."
      en klaar
      5 USB-foutopsporing terug uitschakelen

      Daarna de instructies volgen zoals in de blog om yelo actief te krijgen.

      Henri verbeter me indien het niet helemaal klopt.
      mvg, Johan

      Verwijderen
    5. Hallo Henri. Hallo Johan. Cydia Impactor is geen must.
      Is er standaard een tool bij windows om zip-bestanden uit te pakken?
      Als je geen zip toestanden wil, werkt het ook met een paar van de root-tools die Johan aangeeft in zijn post: "Root je Android smartphone of tablet en Enjoy the freedom!" Maar dan mag je niet vergeten de driver te downloaden die je vindt op: 'http://www.medion.com/nl/service/_lightbox/treiber_details.php?did=10773'. Cydia Impactor maakt zelf een driver aan, voor het geval dat die van medion niet moest werken.

      Verwijderen
    6. Even checken:
      de driver voor medion vind je hier

      Verwijderen
    7. Hoi Marc, Henri heeft bevestigd dat het in orde is bij hem.
      Ja Windows ondersteund standaard zip bestanden.

      ps: Vandaag een S3 mini aangeschaft. Met een toolkit het toestel geroot. Alles gebeurde met adb vanaf een opdrachtprompt. er zijn toch wel krakken die dit allemaal in elkaar steken.

      Verwijderen
    8. Hallo Johan,
      Ik heb al een tijdje geen Yelo tv op laptop, win xp Explorer 8, met de melding,
      -Je kan op dit moment geen Live TV stream bekijken. Probeer later opnieuw-
      Dit stoort mij niet maar als de mogelijk er is zou ik wel graag willen dat dit werkt.
      En ik ben blijkbaar niet alleen.
      Al de soorten browsers geprobeerd maar niets aan te doen.
      Op win 7,Explorer 10, werkt het wel,
      Weet u misschien waar de fout zit
      P,S
      Bij silverlight machtingen staat er niets in,normaal moet daar yelo enz staan, maar ik weet niet hoe ik dit moet oplossen om in te vullen

      Verwijderen
  30. Eddy
    Ik heb het helemaal uitgevoerd volgens de posting van Mark hogerop van 6 dec 2013 01:59

    BeantwoordenVerwijderen
  31. opnieuw het zelfde probleem kan weer geen tv meer kijken gisteren werkte het nog en nu krijg ik er de melding je gebruikt een rooted smartfhone of tablet en

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hallo Henri. Heb je voodoo ota rootkeper? Altijd eerst op 'tijdelijk unroot' zetten. Als je dat vergeet moet je yelo stoppen in 'instellingen' en ook je wifi resetten. I.e.: in instellingen op 'vergeten' klikken en opnieuw verbinden. Als het dan niet werkt begrijp ik het ook niet. Heb je misschien un-rooted? Check je build.prop-file nog eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Werkt prima op mijn Samsung Galaxy Tab 3 7.0 met android 4.1.2. Tnx!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hey Mark
    Sorry dat ik er zo laat reageert maar had er van alles geprobeerd maar niks lukte, ik heb er de voodoo ota rootkeper nog altijd staan. Ik heb er nu zojuist en toevallig SuperSU verwijderd en nu werkt er het tv kijken terug hopelijk blijft het zo
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Henri. Ik heb SuperSu laten staan. Elke keer dat ik het tablet heropstart ben ik verplicht de rootkeeper op 'temp.un-root' te zetten. Anders zegt yelo dat ik een geroot toestel gebruik. Blijkbaar blijft rootkeeper de tijdelijke un-root behouden bij de heropstart als je SuperSu verwijdert. Bij mij is het al een tweede natuur geworden om na het opstarten eerst en vooral de rootkeeper in te stellen. :-)
      En als ik het vergeet krijg ik yelo toch weer aan de praat op de manier die ik hierboven beschreven heb.
      Hoe heb je SuperSu 'toevallig' verwijderd? Heb je op 'Volledig unrooten' gedrukt bij instellingen? Dan wordt de app zelf ook verwijderd! En dat is goed nieuws, want het betekent dat de wijziging in de build.prop behouden blijft. Je toestel is dan op de juiste manier un-rooted en je hebt rootkeeper niet meer nodig. Interessant voor mensen die geen behoefte heben aan een geroot toestel. Laat weten of je het zo gedaan hebt a.u.b.

      Verwijderen
    2. Hey Mark
      Heb er net de tablet opgestart en meteen yelo TV opgestart en TV kijken werkt,in SuperSU had ik er naar iets aangeklikt wat juist weet ik er niet meer maar de melding SuperSu verwijderen was het niet en toch heeft hij deze meteen verwijderd.
      Nu afwachten of deze verder op deze manier zal werken,

      Verwijderen
    3. @marc
      Je kan Rootkeeper toch gewoon op 'temp un-root' laten staan?
      Dit blijft toch behouden bij een herstart.
      Verbeter me indien ik fout ben.
      johan

      Verwijderen
    4. Hallo Johan. Ik laat de rootkeeper op temp.un-root staan, maar bij een heropstart is dat inderdaad verdwenen en moet ik hem weer instellen. Hij behoudt het dus niet. Ik vermoedde dat dat ook Henri's probleem was, maar die heeft zijn supersu verwijderd en heeft dat probleem blijkbaar niet meer. Wellicht heeft hij op de 'volledig unrooten'-knop gedrukt. Misschien kan Henri even checken of hij nog een 'su' heeft in de /system/xbin of /system/bin, dan weten we meteen of het veilig is om volledig te unrooten.

      Verwijderen
  35. Hallo Johan. Henri heeft gelijk. Er is inderdaad een probleem met supersu. Als je die opent krijg je een venster met de vraag om de Su binary up te daten. Als je dat doet zegt yelo dat je een geroot toestel gebruikt! Tot vandaag had ik daar geen last van, maar vanavond was er een update van supersu en nu heb ik dat probleem ineens wel. Heropstarten bleek voldoende. Maar supersu is niet meer bruikbaar op die manier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Johan. Oeps! Al doende leert men! Die update van supersu heeft er natuurlijk niets mee te maken. Dat venstertje verschijnt omdat je tijdelijk unroot hebt... Dus... Van supersu blijven als de rootkeeper op temp.un-root staat. Als je de binary update overrule je blijkbaar de rootkeeper.

      Verwijderen
    2. Hallo Johan. Ik wil er nog eens op wijzen dat ik wat betreft android een beginneling ben. Ik heb nooit met het besturingssysteem gewerkt voor ik in oktober die medion tablet kocht. Ik was gefrustreerd omdat ik als telenet-klant die yelo-app niet kon gebruiken. Dank zij jouw aanwijzingen heb ik geroot en die build.prop aangepast. Maar in wezen ben ik, zoals vele mensen, niet geïnteresseerd in de mogelijkheden die rooten biedt. Dat wil niet zeggen dat ik er niet over lees en wil weten wat de voordelen zijn. Ik weet nu hoe ik moet rooten. Maar dat probleem met SuperSu is natuurlijk een beginnersfout: je un-root tijdelijk met de rootkeeper, er is een update van SuperSu, dus doe ik die open en zie dat ik de binary moet updaten. Maar toen ik dat deed zette ik blijkbaar de rootkeeper buiten spel en was mijn toestel opnieuw gerooted en wou yelo niet spelen. Dat is waarschijnlijk wat Henri (en anderen) overkomen is. Ik was het beu en heb met behulp van SuperSu volledig unrooted. Het goeie nieuws is dat het gewerkt heeft. De verandering in de build.prop-file is blijvend en er is geen probleem meer met yelo. Dus... voor wie geen belangstelling heeft voor een geroot toestel - tenminste wat betreft de medion tablet: Root je toestel, verander de build.prop, download SuperSu en ga naar instellingen en druk op de knop: 'volledig unrooten' en het leed is geleden!

      Verwijderen
    3. Hoi Marc, misschien wel een interessante tip voor anderen.
      Nu in mijn blogbericht heb ik enkel info gegeven hoe Yelo actief te krijgen. Je moet je toestel rooten om aanpassingen te kunnen doen.
      Het gebruik van SuperSU (en andere alternatieven SuperUser) is niet besproken.
      Ik zou eventueel kunnen melden dat na de nodige aanpassingen je de root terug kan verwijderen, maar elk toestel is anders, dus het is moeilijk om daar een eenduidige handleiding voor te schrijven.
      Indien je root behoud moet je een app zoals SuperSU of superuser hebben voor de veiligheid.
      Indien het enkel te doen is om Yelo, zou je root naderhand kunnen verwijderen. Het is niet aangeraden om gewoon SuperSU te verwijderen, je moet eerst je toestel effectief ook unrooten.
      ps: Ondanks het feit dat je zegt dat je een beginneling bent, is het toch wel door jouw doorzetting dat we tot eenduidige oplossing gekomen zijn, waarvoor dank.
      mvg
      Johan
      ps: Hopelijk kunnen zoveel mogelijk mensen genieten van de oplossing die we hier aangeboden hebben.

      Verwijderen
    4. Hallo Johan. Volledig unrooten met de 'unroot-knop' van SuperSu werkt bij de medion lifetab E10312. Van andere toestellen heb ik geen weet.
      Bedankt voor het aanreiken van de oplossing voor yelo. Je blog staat bij mijn bladwijzers :-)
      Hartelijke groeten en wellicht tot later.
      Marc.

      Verwijderen
    5. Hello
      ik heb er SuperSU weer geïnstalleerd en het enige wat ik er te zien krijg is als ik deze opstart is. Er is geen SU binary geïnstalleerd, en SuperSu kan deze niet installeren.Dit is een probleem!
      Daaronder kan ik op OK klikken en word deze afgesloten meer kan ik er niet doen. Opnieuw opstarten krijg ik enkel hetzelfde en kan niks anders dan op die OK klikken meer kan ik er niet openen
      De RootKeeper heeft Restore root maar hier blijf ik af.
      Ik heb er dagen mee bezig geweest om het resultaat te bekomen dat ik er nu heb en kan TV kijken op tablet medion lifetab E10312 is schitterend net zoals deze heeft gewerkt voor de update van telenet.
      Ik heb er wel meerdere apps geprobeerd en nog opstaan zoals Root Browser,Root Checker, Hilde My Root alsook BuildProp
      Dank zij jullie en wat te proberen is het mij gelukt en hoop dat het zo mag blijven
      Groetjes en prettige feestdagen

      Verwijderen
    6. Hoi Henri, dat is perfect normaal. Door temp-unroot te doen is de su binary weg en dat is de melding die SuperSU geeft.
      Als Yelo TV werkt dan kan je gewoon alles laten zoals het momenteel is. Probeer gewoon geen apps te gebruiken die root toegang nodig hebben want dan moet je wel eerst een restore root doen (met het niet meer werken van yelo tv tot gevolg natuurlijk)
      Trek je niks aan van SuperSU zolang temp-unroot actief is.
      Johan

      Verwijderen
  36. ik kan geen yelo tv kijken op mijn samsung tab 3kan er iemand helpen aub

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anoniem, krijg je een foutmelding? Zo ja, welk?
      Normaal gezien werkt Yelo tv op de samsung tab 3
      Johan

      Verwijderen
  37. voor medion hoe doe ik temp unroot ? medion 10312

    BeantwoordenVerwijderen
  38. ik kan supersu niet installeren omdat er geen Su binarie is geinstalleerd ! en nu ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo mr. Brissinck. Yelo zegt dat je toestel gerooted is, maar dat IS niet zo. Er zit alleen maar een fout in de build.prop-file. Kijk naar het eerste bericht van Johan hierboven. Daar staat alles beschreven en een link naar hoe je moet rooten. Wil je het zelf niet doen, zoek dan eventueel iemand die het voor jou wil doen. Anders: vergeet yelo.

      Verwijderen
  39. Super, werkt ook op de Zopo ZP-990.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. hallo, ik heb net een 'yarvik 13c' aangeschaft speciaal om tv te kijken in de keuken. Ik krijg dus dezelfde melding.
    Als ik met 'voodoo ota rootkeeper' probeer te unrooten, lukt dit niet. Ik kan enkel 'protect root' kiezen. Er staan wel 2 vakjes NIET aangevinkt. nl. 'root permission granted' en 'protected su copy available'. Mijn toestel is rooted (gecheckt via root analyzer).
    Heb ik nog wat te kort gedaan? Ik ben een leek, dus gelieve te antwoorden in gewone mensentaal aub :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tom, je moet in 'voodoo ota rootkeeper' eenmaal op 'protect root' klikken.
      Nadien is het mogelijk een 'temp un-root' te doen om Yelo te gebruiken.
      Nadat je Yelo hebt gebruikt kan je 'restore root' doen om terug root toegang te bekomen.
      Als je de instructies van mijn blog volgt moet het lukken (als je toestel reeds geroot is moet je niet meer rooten. Ook is het niet altijd nodig om de build.prop aan te passen)
      success
      Johan
      Laat maar weten als het niet duidelijk is, dan doen we het stap voor stap

      Verwijderen
    2. Hallo Johan,
      Eerst en vooral kan ik in buildprop editor geen backup nemen. De tekst failed operation verschijnt. Er staat wel release-keys waar dit moet.
      Bij 'voodoo ota keeper' kan ik wel 'protect root' kiezen, met de melding dat dit gebeurt is, maar dan veranderd er niets. 'Temp un-root' verschijnt niet. Er zijn wel twee vakjes NIET groen gevinkt, zoals vermeld in mijn vorig bericht . Wordt er zelf een beetje groen van. :-)
      Mvg, Tom

      Verwijderen
  41. Hallo,
    Ik zit met hetzelfde probleem : voor mijn schoonvader onlangs een medion tablet gekocht : yelo tv werkte perfect tot de update : daarna ook melding van rooted tablet en geen yelo tv meer mogelijk. (onze 2 oudere medion tablets hebben dit probleem niet!)Ik zie dat het jullie wel lukt om opnieuw naar yelo tv te kijken maar ik ben een leek op dit gebied en ik zie door al die posts hier het bos door de bomen niet meer. Kan er mij iemand héél eenvoudig stap voor stap uitleggen wat ik precies moet doen om dit opnieuw aan de praat te krijgen. Alvast bedankt op voorhand! groetjes Vinnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Vinnie. Het staat hier toch stap voor stap uitgelegd? Lees nog eens rustig alles door. Check de build.prop-file en zie of er na 'ro.build.tags' 'test-keys' staat. Is dat het geval, moet je je toestel rooten. Johan heeft in een andere rubriek uitgelegd hoe je dat moet doen. En dan moet je de build.prop aanpassen zoals hierboven beschreven. Er is geen andere weg. Als je het niet durft zoek dan iemand die het wel durft :-)
      Voor het geval dat je niet weet waar de build.prop-file staat:
      Open de Es3-file-explorer. Klik in de side-bar op 'lokaal'. Klik dan op 'apparaat'. Klik op de map 'system' en helemaal onder vind je de 'build.prop'. Klik hierop en open met 'ES kladblok' en zoek het lijntje 'ro.build.tags'. Staat daar 'test-keys', kun je er iets aan doen en is het rooten geblazen! Anders weet ik het ook niet...
      Maak je geen illusies: de fabrikant en telenet zal het worst wezen! :-)

      Verwijderen
    2. Hallo Marc,
      Ik heb via 'Build Prop Editor' test-keys vervangen door release-keys en dan opgeslagen. Maar als ik dan opnieuw in 'Build Prop Editor' kijk staat er opnieuw test-keys. Dus als ik het goed begrijp moet ik dan rooten? Maar waar heeft Johan uitgelegd hoe ik het toestel moet rooten?

      Verwijderen
    3. Hallo Vinnie. 'Build Prop Editor' werkt maar als je root-rechten hebt! Je moet dus eerst rooten, anders kun je geen systeem-bestanden aanpassen. Als je Johans' blog opent bij de startpagina heb je toch onmiddellijk het item: "Root je Android smartphone of tablet en Enjoy the freedom!"?
      Ik wil het ook nog een keer uitleggen:
      Rooten doe je vanaf een andere computer. Heb je een linux-computer, bvb. ubuntu, download je 'Cydia Impactor'. Heb je een windows-computer, heb je meer mogelijkheden. Download bvb. 'SRS One Click Root for Android'. Je moet dan je medion-tablet verbinden met je computer via de bijgeleverde usb-kabel. Best eerst 'USB-foutopsporing' inschakelen (zie Johan). Als windows geen driver vindt voor je toestel ga je naar: http://www.medion.com/nl/service/_lightbox/treiber_details.php?did=10773
      Die moet je dan downloaden en dan kan windows verbinding maken met je lifetab. Dan gewoon je root-programma uitvoeren.
      De su-binary wordt dan geïnstalleerd en dan kan je de build.prop-file aanpassen. Controleer of het inderdaad opgeslagen is.
      Wil je niet geroot blijven, download je SuperSu. Die heeft bij 'instellingen' een 'volledig unrooten'-knop. Klik die aan en je bent weer un-rooted. Anders moet je 'Voodoo Ota Rootkeeper' downloaden om tijdelijk te kunnen unrooten. Maar als je dat vergeet moet je yelo weer opnieuw instellen (alsook je wifi-verbinding, heb ik gemerkt).
      Maar al deze problemen heb ik, op de voor mij typische zeurderige wijze (hahahahahahaha!), uitvoerig besproken in de reacties. Je moet het alleen willen lezen natuurlijk.

      Verwijderen
    4. Hallo Marc, bedankt alvast voor de info. Ik heb een windows pc gebruik ik dan best SRS One click root for android om te rooten? En moet ik dit eerst downloaden op mijn pc en dan pas maar de mediontablet verbinden met de pc? En als windows geen driver vind, kan ik dan via die link van medion downloaden terwijl pc en tablet verbonden zijn?

      Verwijderen
    5. Vinnie. Download eerst de medion-driver. Verbind dan je tablet. Als windows je tablet herkent is het gelukt. Je kunt dan bij al je bestanden komen. Interessant om dingen te kopiëren, te knippen en te plakken. Als je er dan nog zin in hebt om te rooten, download dan 'SRS One click root for android' en voer het programma uit. Dan kun je de build.prop aanpassen en yelo kijken.

      Verwijderen
    6. Merci Marc, dit weekend krijg ik mijn schoonvaders tablet en zal ik alles proberen uit te voeren zoals je hier beschreven hebt, hopelijk kan hij daarna terug naar yelo tv kijken. Ik laat zeker nog iets weten of het gelukt is! Bedankt voor de moeite alvast!

      Verwijderen
    7. Marc, het lukt me niet om mijn tablet te verbinden. eerst medion driver gedownload en als ik dan tablet koppel met pc krijg ik bij installatie voor stuurprogramma's :
      samengesteld usb apparaat gereed voor gebruik
      lifetab e10312 gereed voor gebruik
      lifetab e10312 er is geen stuurprogramma gevonden

      en niets lukt me
      als ik onder computer kijk : zie ik het wel staan onder draagbare apparaten : liftetab e10312 draagbare mediaspeler als ik er op klik komt er sd-kaart met verschillende mappen eronder.
      Hoe geraak ik verder?

      Verwijderen
    8. Hallo Vinnie. Dat zal wel in orde zijn met die driver. Niet alleen downloaden maar ook installeren natuurlijk. Je moet je computer opnieuw opstarten om het proces af te ronden.
      Nu uw root-programma downloaden en installeren. Daarna uw tablet aankoppelen en het root-programma uitvoeren.

      Verwijderen
    9. nee het lukt niet, dit krijg ik als ik srs one click root start onder root device :
      starting ADB server
      ADB device NOT FOUND
      ERROR make sure your device is connected in android debug mode and the drivers are installed then try again
      eerst op vaste pc geprobeerd daarna op laptop en het is just hetzelfde.
      Blijkbaar vind hij toch de drivers niet, vreemd?

      Verwijderen
    10. Hallo Marc, ook met met cydia impactor : zelfde verhaal : device not found
      Als ik kijk bij mijn apparaatbeheer staat hij er tussen onder MTP met uitroepteken er naast en als ik naar de hardware kijk staat er :
      lifetab e10312 overige apparaten
      lifetab e10312 draagbare apparaten
      samengesteld usb apparaat universal serial bus controllers
      bij de laatste 2 staat er apparaat werkt correct, bij de eerste daarentegen De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28) als ik stuurprogramma bijwerken kies krijg ik de melding : er kunnen geen stuurprogamma's voor uw aparaat gevonden worden.
      Doe ik iets verkeerd bij het uitpakken van de medion driver na de dowwnload? ik doe extract in de folder c:\medion en dan krijg ik de melding : adb_lifetab_win.exe : 15 files/folders extracted/tested
      moet ik dan nog iets doen? om hopeloos te worden!

      Verwijderen
    11. Hallo Vinnie. Heb je 'USB-foutopsporing' aangevinkt?
      Ga naar 'Instellingen' 'Over de telefoon' 'Build nummer'
      Klik nu 7 maal op 'Build nummer' -> als je dat gedaan hebt is er een extra menu optie bijgekomen 'Opties voor Ontwikkelaars'
      Ga naar 'Instellingen' 'Opties voor Ontwikkelaars' en daar kan je 'USB-foutopsporing' aanzetten (activeren)


      Verwijderen
    12. (Je hebt toch op die adb_lifetab_win.exe geklikt om hem te installeren?)
      Tja... het is misschien niet de juiste driver. Als je usb-foutopsporing hebt aangevink en het gaat nog niet, kun je op de impactor-exe klikken en links boven in het schermpje van de impactor dat verschijnt heb je een knop USB. Nogmaals: usb-foutopsporing aanvinken, dan tablet verbinden en op die knop USB klikken, je kunt dan een driver-scan uitvoeren. Dat kan lang duren en als het programma stopt, computer herstarten en dan kun je normaliter een driver installeren. Zo heb ik het gedaan. Ik heb die medion-driver niet gebruikt, maar ging ervan uit dat het de goeie is... sorry hoor. Misschien kan iemand anders hier je helpen met die driver.

      Verwijderen
    13. Hallo Marc, ja dit laatste werkte : via impactor, knop usb en driver scan uitgevoerd en dan zonder heropstart impactor gestart en zo de su geinstalleerd. Dan build-prop aangepast en supersu gedownload en volledig unrooten gekozen. Dan tablet heropgestart en yelo tv werkt!!
      Ik ben supercontent!! en wil je dan ook hartelijk bedanken voor het geduld en de uitvoerige en zeer gedetailleerde uitleg, wat voor mij eigenlijk chinees was...zonder jouw hulp was mij dit nooit gelukt!
      Ik heb nog een vraagje : kan dit zijn dat de app supersu vanzelf verdwenen is na het volledig unrooten? En buildprop editor moet dit blijven staan of mag dit ook verwijderd worden?
      Na enkele dagen miserie kan ik nu opgelucht gaan slapen...nogmaals bedankt ook in naam van mijn schoonvader, die zal er heel blij mee zijn!
      vele groetjes vinnie

      Verwijderen
    14. Hallo Vinnie. Ik ben blij voor je. Hopelijk is het definitief gelukt.
      Wat SuperSu betreft: inderdaad... die verwijdert zichzelf. Die prop.editor speelt geen rol als je niet gerooted bent, mag dus weg.
      Zal ik je wat vertellen? Ik ben zelf een leek wat betreft android. Ik begrijp bvb niet waarom die medion-driver het niet doet. Hij is waarschijnlijk voor iets anders bedoeld. Of het is niet zo makkelijk om hem te installeren.
      Veel kijkplezier verder.

      Verwijderen
    15. Hallo Marc, voorlopig werkt alles nog perfect maar hopelijk gooit de volgende update van yelo tv opnieuw geen "roet" in het eten! Ja, die medion driver is voor mij ook een raadsel, zou normaal de makkelijkste manier moeten zijn maar van mij lukte dit totaal niet, vreemd? Mocht het op één of andere manier toch weer mislopen dan laat ik het hier wel weten maar hopelijk zal dit niet nodig zijn. Marc, het was een waar genoegen om je hier op deze blog te leren kennen, écht bedankt voor alles!!!! groetjes, Vinnie

      Verwijderen
    16. Voor mensen die via build.prop.editor er niet uitkomen : mijn MTK6589 liet zich via Framaroot perfect rooten, maar ho maar als je met build.prop.editor iets wou veranderen : dat leek te werken (app had alle nodige rechten en gaf geen foutmelding), maar na reset was het allemaal terug "test-keys". Dan maar een truukje dat mij al meerdere malen kopzorgen bespaarde : total commander 2.0 geinstalleerd, via daar de waarde aangepast ... en onmiddelijk foutloos en alles werkt. Bedankt voor deze site, zonder deze site was mijn Star7589 nog steeds Yelo-loos (hoewel NIET geroot bij aanschaf).

      Verwijderen
    17. Hoi Kris
      Je hebt gelijk er zijn verschillende manieren om de build.prop aan te passen. Ik gebruik zeer veel Total commander (super handig).
      Johan

      Verwijderen
  42. ik wil minix NEO x7 kopen, zou yelotv hier op werken of ga ik toch moeten prutsen zoals hier beschreven staat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vraag dat aan het forum van minix... hoe kunnen wij dat weten?

      Verwijderen
    2. Hallo Bram
      Standaard is de minix NEO x7 niet geroot.
      Er is info te vinden op het net hoe het toestel te rooten. Dus indien je toch problemen zou hebben met YeloTV is het op te lossen.
      http://www.freaktab.com/showthread.php?6302-HOW-TO-ROOT-NEO-X7

      Johan

      Verwijderen
  43. Heb er gisteren voor familie de laatste nieuwe medion lifetab MD 98516 (E10316) opgestart en geen probleem met yelo tv werkte meteen en zonder melding van telenet
    je gebruikt een rooted smartphone of tablet.Hopende dat nu ook niet na enkele weken dit opnieuw gebeurd

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  44. ik heb een acer liquid z3 sinds kerstmis en kon tot vandaag altijd yelo tv kijken! opeens krijg ik een melding dat het niet meer gaat omdat toestel geroot is! erg vreemd. kan het zijn omdat ik onlangs met mobogenie gewerkt heb en in android 'developpers settings' heb geactiveerd? graag hulp

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee de developerssettings hebben er niks mee te maken. Zie blog om je probleem op te lossen. Check build.prop met Build Prop Editor om te zien of bij 'ro.build.tags' op 'test-keys' staat zo ja volg den de instructies van de blog.
      mvg
      johan

      Verwijderen
  45. Hallo Johan en Marc,
    Ik ben hier nog eens terug : ik heb namelijk een volgend probleem met mijn beide mediontablets : ik kan geen filmpjes meer bekijken op mijn tablets, dit zou iets te maken moeten hebben met flash player (die is plotseling verdwenen uit mijn apps) weten jullie soms hoe ik terug filmpjes kan afspelen op mijn tablets? Alvast bedankt op voorhand! groetjes,
    Vinnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kijk hier eens: http://www.tabletsmagazine.nl/2012/12/adobe-flash-player-installeren-op-je-android-jelly-bean-tablet/

      Verwijderen
  46. Hey Johan, bedankt voor de tip dit werkt prima op de xperia Z1 waarvoor dank

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Beste mensen ik heb mijn medion p4013 ge-updated naar jelly bean 4.1.2 hier werkt life tv van yelo ook nog niet het volgende probleem is dat ik hem nu ook niet kan rooten framaroot weigert en via pc lukt het niet heeft iemand een oplossing aub

    BeantwoordenVerwijderen
  48. sorry mensen ik heb ondertussen de oplossing gevonden voor mijn smartphone met dank aan de comentaren die hebben geholpen

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Johan,
    Ik heb alles gedaan wat jij en Marc hier hebben beschreven. Dus mijn tablet heb ik geroot met VROOT, heb de aanpassing gedaan in build prop en heb test-key vervangen door release-key en hij blijft dit vasthouden dus dat is oke, krijg de knop retore root in voodoo OTA druk erop en krijg dan 2 knoppen Delete su backup en de andere Temp.un-root. Heb ook yelo gestopt via instellingen app, maar hij blijft zeggen dat ik een geroot tablet gebruik en wil live kijken niet opstarten, weet jij wat ik zou misdaan hebben, of wat ik nog kan doen?
    Eduard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Eduard

      Je moet in voodoo OTA op Temp.Unroot klikken (hierdoor is je toestel tijdelijk geunroot)
      Dan ga je bij instellingen naar Applicaties en je stopt de Yelo app
      Als je dan opnieuw de Yelo app opstart zou Live TV kijken moeten werken.
      Er is geen 100% garantie dat het werkt, maar die melding over root moet wel weg zijn.
      Ik heb op een minix gezien dat de tekst 'test-keys' ook op 2 andere lijnen voorkwamen. Mssn kan je bij jouw toestel eens nakijken of in de build.prop nog ergens die tekst voorkomt.
      ps: Live tv kijken in de Yelo TV app op minix werkt niet, maar de melding over root is wel weg.

      mvg
      Johan

      Verwijderen
  51. goede middag
    Weet iemand waarom yelo niet werkt op mijn medion tablet maar wel stievie ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat bedoel je met niet werkt? Yelo controleert of je Tablet geroot is, stievie doet dat niet. Dat zou een verklaring kunnen zijn.

      Verwijderen